V případě projektu Společně pro školu v Himálajích hledáme dobrovolníky, kteří se stanou odbornými asistenty v rozvoji školy ve vesnici Mulbekh.
Příklady dobrovolnických funkcí potřebných v minulých rocích jsou:
- inženýr, stavební dělník nebo tesař asistující při výstavbě školních prostor k zajištění jejího kvalitního provedení
- učitel, který pojede učit jakýkoliv z předmětů školního rozvrhu na půl roku, který bude školit místní učitele didaktiku, IT nebo angličtinu; který pomůže s vytvořením výukového plánu (kurikula).
- manager, který bude asistovat při plánování a plnění akcí důležitých pro rozvoj školy
- právník, který pomůže škole sestavit například pracovní smlouvu s učiteli atd.
- priority projektu k obsazení různých funkcí se mění a záleží na aktuální situaci. Pokud máte co nabídnout mimo zmíněné příklady tak napište nám.
Termín cesty a její délka není nijak stanovena a dobrovolníci mohou odjet kdykoliv v průběhu roku. Smysluplné minimum délky pobytu je však jeden měsíc (asi pro všechny odborné funkce) a maximum je půl roku (kvůli vízům). Přáli bychom si, aby se odborní dobrovolníci stali dlouhodobými pomocníky školy a například se rozhodli do školy jet opakovaně. Na druhou stranu jsme rádi za jakoukoliv odvedenou práci třeba v průběhu jednoho měsíce v Himálajích.
Některým dobrovolníkům můžeme nabídnout hrazení nebo příspěvek na cestovní náklady nebo na realizaci úkolu v projektu. Avšak vše se odvíjí od různého rozpočtu a priorit projektu pro každý rok a příspěvek nemůžeme slíbit. Učitelé, kteří se rozhodnou odjet do školy na půl roku učit jeden z předmětů v rozvrhu školy, budou dostávat od školy normální plat učitele (cca 6500 Rupií = 2 600 Kč měsíčně). Polovina platu vystačí na pokrytí nákladů dobrovolníka pro pobyt ve vesnici. Je potřeba však rozhodnout o jejich působení před začátkem školního roku tj. konec února v nejlepším případě, aby dobrovolníci odjeli na začátku března do Mulbekhu.
Požadujeme, aby
- odborný dobrovolník měl praktické zkušenosti v oblasti, v které chce odborně asistovat.
- mu angličtina nebyla překážkou k vykonávání svojí funkce (tj. tesař nemusí mít tak dobrou angličtinu jako učitel, ale musí bez problému rozumět při komunikaci s místními ohledně stavby)
Odborní dobrovolníci se mohou přihlásit v průběhu celého roku a mohou být přijati a začít vykonávat svou funkci téměř kdykoliv. Plánování jejich působení má ryze individuální charakter.